Hirdetés

loading...

2015. október 22., csütörtök

Gyömbér, a sokat tudó gumó

Anyagcsere fokozó hatása van, méregtelenít. Elősegíti az emésztést és felgyorsítja a táplálék útját, ezáltal fogyókúrázóknak is ajánlott a fogyasztása. A friss gyömbér rágcsálását a népi gyógyászat régóta alkalmazza. Csípős íze van, aki nem bírja fogyassza a teáját.
Gyulladáscsökkentő, fájdalom csillapító hatású, megszünteti a hányingert. Hatásos növényi véralvadásgátló, ezért a vérrögképződés megelőzésében is segít.
A fájdalom csillapító hatása van, főként ízületi gyulladásoknál, reumánál, izomgörcsökre is hatékony.
Az influenzavírusok elpusztításában is szerepet játszik, erősíti az immunrendszert. A megfázást kísérő hörghurut és az influenzával járó izom és mellkasfájdalom enyhítésében is segít.
Gyömbéres tea  kiváló a fájó torokra, természetesen citrommal ízesítve.

Citromos-mézes gyömbértea:
25 gramm friss gyömbérgyökeret lábasba tesszük 6 dl vízzel. Lassu tűzön 20 percig főzzük. A mézet és a citromlevet csak akkor adjuk hozzá, amikor már kb. 60 fokodra hűlt. Felfrissíti az egész szervezetünket.

Fogyaszthatjuk még a  frissen reszelt gyömbért, vagy annak kipréselt levét egy kanál mézben elkeverve is.
Mézes gyömbér

Én egy kis gyömbér darabkát lereszeltem, elkevertem 1 evőkanál mézzel. Ebből aztán 1 kávéskanálnyit ettem minden nap. Bevettem és gyorsan lenyeltem, mert először édes a méztől és csak aztán jelentkezik a csípős íz. Így minél kevesebbet van a számban, annál kevésbé csíp.  

1 megjegyzés: